Present fixad


image1


15 årsdag den 22/3

Var igår iväg och införskaffade en present till grabben.
Det är väl alla killars dröm att få ragga omkring på en moped tillsammans med sina kompisar.
Jag kommer ihåg när jag var 15 och man fick köra moped, det var som om en helt ny värld öppnade sig.
När jag var 15 så var mopederna inte så kraftfulla som dagens, så det blev till att jacka kolv, plana toppen och dreva för att det skulle gå någorlunda fort. Dagens mopeder är så kraftfulla att det inte skall behövas att modifiera något för att det skall bli lite fart och fläckt, ändå talas det från grabben hela tiden om effektblås och diverse andra medel man kan ta till för att öka kraft och hastighet. Jag är inte glad  över att höra hur mycket han redan kan om trimning av mopeder, det kommer att betyda om jag känner han som jag känner mig själv när jag var femtom att han kommer att ha den snabbaste mopeden av alla i kamratgänget.
Man skall inte uppmuntra till dumheter , men Alex om du läser detta så har pappa fixat ett effektblås till dig!!
En trevlig dag på er alla
/Bryggare Per

Kommentarer
Postat av: Therese

Hahaha, jaha så var det då bevisat att äpplet inte faller långt i från päronträdet! :-)
När öppnar du däckfirman ute hos oss då? Kan behöva ett gäng! :-)
Ha det bra!

2008-02-26 @ 11:44:52
URL: http://therese4.blogg.se
Postat av: Kanf Keato

Kommer ihåg när jag var tonåring, då hjälpte man varandra att trimma, byta förgasare, cylindrar, plana, dreva, dra pluggar.

Men idag verkar det som det räcker med att man lämnar in moppen så drar dom någon plugg så går moppen rätt bra en då.

Det var krångligare att trimma tidigare, men det var roligare än att bara lämna in så är det klart.

2008-02-26 @ 13:53:33
URL: http://keato.blogg.se
Postat av: Wivvi

Jaha och du tror att jag godkänner detta!

2008-02-26 @ 14:27:37
URL: http://wivecasblogg.blogg.se
Postat av: TaZty

"alla killars dröm" ?? Verkligen inte, jag var upptagen med annat istället. Jag körde 3ggr, det slutade samtliga ggr med "PANG!" och smärta. hehe... :)

2008-02-26 @ 18:01:45
URL: http://tazty.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0