Mobbad,utfrusen och maktlös!



Mobbad, utfrusen, och maktlös!

Hallå, finns det ingen som vågar att stå upp för att det var bättre förr?
inte meningen att jag ensam skall ta denna kamp
mot kvinnor, som tror sig veta en mans bästa.
Alla ni killar som läser detta fråga era pappor hur de vill ha det, garanterar  att de har samma åsikt som mig.
om inte så är de redan under kvinnans våld, och det vill jag intyga att det är nästintill omöjligt att ändra på.
Problemet är att, när man låter någon ta lillfingret, så för fan låt det stanna där , att de tar underarmen också räknade jag med ,men inte att få hela armen avsliten.
Så alla killar stå på er!


// Bryggare Per

Kommentarer
Postat av: wivvi

Du inte mobbad du e bara utstött!!! Hihi

2008-02-08 @ 15:49:06
URL: http://wivecasblogg.blogg.se
Postat av: Egoina

hehe..

2008-02-08 @ 18:07:02
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: Therese

Ok, nu ska vi se här!!! Du vet, det här med jämlikhet är mitt favoritämne men märk väl, jag är inte kvinnosakskvinna. Jämlikhet fungerar åt båda hållen, jag sa ju att vi kvinnor är givmilda! :-) Mannen har drivit den här frågan hur länge som helst och hur det än är så blir det bara en stackare kvar i slutänden och den här gången blev det du! :-) Det är inte erat fel att ni inte förstår att ni inte kan vinna mot kvinnorna, det är era fäders fel! Men vad vore vi kvinnor för varelser om vi tillät att ni forsätter att leva i en drömvärld? Det är dags att vi släpper in er nu! :-) En man tycker att vi kvinnor ska sköta hemmet (för ni har fått för er att det är våran hobby), maten ska gärna stå på bordet när ni kommer hem (sedan att vi jobbar en timme senare än vad ni gör anser inte ni vara en tillräcklig ursäkt), barnen ska vara hela, rena och välgödda (va f-n ni män jobbar ju för brödfödan så då kan väl vi göda dem?) Vad gick våra pengar då? Ja, just det, de var ju bara till hyran, bensinen så att ni kan ta er till jobbet osv. men det är väl som det ska vara?
:-) På toppen av allt det här så vill ni ha en villig och kärleksfull kvinna i sängen som är förstående osv. Hmm, någonstans där emellan tog energin slut! Vi gick upp på morgonen, tog hand om barn och frukost, skjuts till skolor, jobbade/gick i skolan 8-9 timmar, hämtade barn, handlade, lagade mat, hjälpte med läxor, förberedde till nästa dag, satte oss i soffan, var kärleksfulla och villiga tills ni somnade. Efter det så somnade vi med tankar på allt som måste göras nästa dag för att sedan kliva upp nästa morgon och göra om allting! Tala nu om för mig vart jämlikheten finns! :-)
Låt säga att du och din fru delar på hushållssysslorna,50% var. Men någon måste ju ta hand om den tekniska biten på 20% (tvätta bilen, klippa gräset osv.) För att du ska kunna göra det så tar din fru 20% av dina hushållssysslor. Det innebär att i slutänden så har du 30% hushållssysslor och 20% tekniska bitar medans hon har 70% hushållssysslor! Var ligger jämlikheten i det?
Så du ser min nyfunna vän, i slutänden så är vi kvinnor inte elaka, vi är givmilda. Problemet är att ni män har inte fått lära er att uppskatta det än, men det kommer! Till skillnad från er så gnäller vi inte (vi konstaterar fakta:-) och vi ger inte upp!
Ha det bra min vän! :-)

2008-02-08 @ 18:46:48
URL: http://therese4.blogg.se
Postat av: Therese

Förresten, trevlig fredagskväll! :-)
Ha det bra!

2008-02-08 @ 18:49:57
URL: http://therese4.blogg.se
Postat av: Gunnar

Trevlig fredags kväll på er med....om du nu kan ha det efter min frus utlägg! :-)
//Gunnar

2008-02-08 @ 18:56:03
URL: http://gunco.blogg.se
Postat av: Therese

Svar: Hahaha, ja du, att vara kvinna är inte helt fel! :-)
Ja ord har jag aldrig haft problem med. Har varit så i hela mitt liv, jag har aldrig slagits fysisikt, jag slåss med ord! :-)
Jag älskar att diskutera och kan diskutera allt även om jag brukar hålla mig borta från religion och politik. Än så länge så har jag bara hittat en som är precis likadan som mig och vi kan diskutera i timmar och vi håller aldrig med varandra! :-)
Men misströsta inte, du är bra som du är! :-)
Hmm, vi kommer inte att lösa det här med smörgåstårtan utan bevis och det kommer vi att bli tvungna att avgöra någon gång:-)
Ha en trevlig lördagskväll! :-)

2008-02-09 @ 13:30:02
URL: http://therese4.blogg.se
Postat av: Samira - Tråkbloggen

Varför bloggar du inte Per???

2008-02-10 @ 17:49:13
URL: http://samira.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0