Fredagsdax igen

En man och hans hustru väntar med sina nio barn på busshållplatsen.

En blind man sällar sig till sällskapet ett par minuter senare.

När bussen kommer är den redan full, och endast frun och

de nio barnen lyckas pressa sig ombord.

Så barnafadern och den blinde bestämmer sig för att gå.

Efter ett tag blir fadern irriterad av klickandet som den blinde

mannens käpp avger när den slår i gatan, så han säger till den blinde:

"-Varför kan inte du sätta en bit gummi på din pinne?

Det där ljudet driver mig från vettet."

Den blinde replikerar indignerat:

" -Om DU hade satt en bit gummi på Din pinne så

 hade vi båda rymts på bussen!"

#####################################################################################


Den lille grå, oansenlige mannen i 50-årsåldern kom in på

pastorsexpeditionen, gick fram till Prästen och ville bikta sig.


-Det går bra, säger prästen. Vad gäller saken?


-Det är så här, sade mannen, att igår böjde sig min hustru fram över

frysboxen, kjolen gled upp lite, och jag kunde inte hejda mina lustar,

utan drog upp kjolen helt och ned med trosorna, och sedan blev det som

det blev.


-Var det er hustru sade ni, undrade prästen


-Ja, svarade mannen, vi har varit gifta i 28 år.


-Det är ingenting att bikta, sa prästen, det är helt naturligt att ha

saml*g med sin egen hustru.


-Tack det var skönt att höra, sa mannen och gick.


Någon timma senare kom en liten, alldaglig dam i 50-årsåldern in på

pastorsexpeditionen, gick fram till prästen och ville även hon bikta sig.


Prästen frågade vad det gällde och damen berättade:


-Igår böjde jag mig fram över frysboxen, och min man drog upp kjolen på

mig och ner med trosorna och sedan hade vi saml*g bakifrån: det är

förfärligt.


-Er man har redan varit här och berättat, och jag säger till er som jag

sade till honom att det inte är någon synd att ha saml*g inom

äktenskapet, intygade Prästen


-Så vi är välkomna till kyrkan om vi vill? frågade damen


-Oh ja ni är så välkomna till kyrkan! svarade Prästen


-Det var skönt att höra, sa damen, för på Hemköp sa dom att där är vi definitivt inte välkomna längre...


Kommentarer
Postat av: TaZty

Ingen mening med att läsa dem här, du drar dem ju ändå sen på balkongen här hemma. :D

2008-02-15 @ 09:22:21
URL: http://tazty.webblogg.se/
Postat av: Therese

Hahaha, precis vad man behöver en fredag!
Ha en trevlig helg!

2008-02-15 @ 12:23:17
URL: http://therese4.blogg.se
Postat av: Sawen

Hahahahahaahhaa.

2008-02-16 @ 17:55:47
URL: http://sawens.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0