Bilprovning



Idag var det dags för den årliga kontrollen, jag och bilen eller rättare sagt bilen och jag skulle infinna oss kl 07.10 på svensk bilprovning, det kändes tungt att gå upp i morse efter som jag inte gick och k´lade mig förens kl 03.01.
Innan bilprovningen landade vi vid macken för att inköpa en stor kopp latte, köpte även kvällsposten klockan sju på morgonen,  underligt att man kan köpa en kvällstidning redan så tidigt på dagen, Jag skall besöka macken senare ikväll för att se om de har morgondagens tidning redan då, kan ju va spännande att se vad som sker under natten till tosdag, det måste de väl kunna ordna med dagens teknik. Förresten bilen hade lite brister men det var inga stora grejer så det skall jag nog hinna fixa till på den månad jag har på mig tills efterkontroll. När jag stod i receptionen och väntade på besiktningsrapporten så komenterade jag en hylla som sttod bakom mig, det fanns en hel del trasiga delar från bilar som ej klarat besiktningen, jag frågade om jag skulle köra in min bil på hyllan, de bara skrattade och sa att det behövdes nog ej. En av killarna som jobbar där skulle vara lustig mot sin arbetskamrat och sa att det finns ju bara volvodelar på hyllan, men inga toyotadelar, jag blandade mig med komentaren " Toyota når aldrig fram till besiktningen" killen blev röd i ansiktet och kunde inte få fram ett ord, medand killen som var volvoägare fick sig ett gott skratt. Så till killen med toyotan, man skall inte kasta sten......
En trevlig dag på er alla.

// Bryggare Per

Kommentarer
Postat av: Din fru

Ja tur att det bara va små fel!
Älskar dig!
Kramizar din W

2008-02-20 @ 11:41:42
URL: http://wivecasblogg.blogg.se
Postat av: Therese

Tänka sig att du inte kunde hålla dig från att lägga dig i!!!! Hahahaha Håller med din fru, alltså när det kommer till turen att det bara var småfel! :-)
Svar: Det brukar heta "små barn, små bekymmer, stora barn, stora bekymmer" men det var innan våran yngsta föddes! Han är 6 år men tror att han är 16! :-)
Nej, äpplet faller väl inte så långt ifrån päronträdet, gubben var inte heller så skötsam när han var yngre, tur att en annan var det! :-) Grejen är den att om vi skulle byta barn en vecka så skulle ni kräva oss på skadestånd efteråt medans eran dotter skulle vara en ängel! :-)
Ha det bra!

2008-02-20 @ 12:54:50
URL: http://therese4.blogg.se
Postat av: Therese

Svar: Man kan säga att det har varit mycket på sista tiden men förhoppningsvis så lättar det väl om ett tag!
Ha det bra!

2008-02-20 @ 12:58:16
URL: http://therese4.blogg.se
Postat av: Samira - Tråkbloggen

Hahahahah dina kommentarer äger!

2008-02-21 @ 09:38:59
URL: http://samira.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0